2012.08.12.
20:53

Írta: Vejnemöjnen12

Kitisztul a kép

„Az emberélet útjának felén/ egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,/ mivel az igaz útat nem lelém” – írta Dante, amit mostanában értettem meg igazán. Engem is elért ugyanis az, amit a szakirodalom életközepi válságnak nevez.

Amit gyerekkoromban és ifjúságomban elterveztem, azt 39 éves koromig megvalósítottam, de bele is fásultam a mindennapokba. Váltanom kellett, és erre igazán furcsa módon figyelmeztetett saját szervezetem. Egy gyorsan befalt ebéd után rádöbbentem, hogy nem érzem az ízeket. Mindegy volt, mit ettem, vajas kenyér vagy májpástétom, dinnye vagy mogyorós csoki, mintha papírt rágtam volna. Minden egyformán semmilyen volt. Egykedvűség is társult mindehhez, így nyilvánvalóvá vált előttem, hogy változtatni kell az életemen, új célokra van szükségem.

Valami olyannal szerettem volna foglalkozni, amivel korábban még soha. Mivel a szüleim kórházban dolgoztak és gimnazista koromban érdekelt a biológia, valahogyan kikötöttem a masszázs mellett. Nagy élmény volt az emberi testről tanulni, a csontok, izmok, szervek felépítését, pontos funkcióját megismerni. Valaha szociális munkás szakon kezdtem az egyetemet, így a segítő mentalitás sem áll távol tőlem.

Miközben a masszázs tanfolyamot végeztem, a lelki egyensúlyom megtalálásán is dolgoztam. Elolvastam rengeteg könyvet és elmélkedtem sokat az élet értelméről. Az életközepi válságról szóló tanulmányok is azt emelik ki, hogy az ifjúság elmúltával, amikor a testi gyengeségek egyre többször ütköznek ki, a belső értékek keresése áll a középpontban. Én nem gondolom, hogy bármelyik oldal irányába el kellene billenni a mérlegnek, hiszen bármit is hanyagolunk, azzal a teljesség sérül.

Lassan kialakult egy egységes kép bennem, ami a masszázs kedvező élettani folyamatain és a gondolkodás befolyásolásán alapszik. Sokat segített nekem ebben A titok című könyv és persze a könyvből készült film is. Mint mindenben, ebben is találtam olyan részeket, amiket a saját tapasztalataim alapján kritikával fogadtam, de mégis be tudtam illeszteni a főbb mondanivalóját a filozófiámba.

Kitaláltam a Mentális Masszázst, mert úgy gondoltam, hogy ami nekem segített, az másoknak is fog. Nem is kell ennél nagyobb, hitelesebb hajtóerő!

A vonzás törvénye, amely A titok című könyvből és filmből ismerős, megvalósulásra törekszik, csak mi, az egyének állhatjuk útját. Vannak természetesen szabályok, amelyeket a szerzők leírtak, és amik nagyjából működnek is. Mégis nagy a csalódottak tábora, ez látszik egy-két fórum hozzászólásaiban. Nekik segíthet a Mentális Masszázs.

A masszázs ugyanis elősegíti az ellazulást, amire a gondolatok átprogramozása, az érzelmek áramlása miatt van szükségünk. Ellazult állapotban a vizualizáció sokkal életszerűbb, átütőbb, mint a feszültséggel terhelt hétköznapok során. Az Univerzum működik nélkülünk is, de a Mentális Masszázzsal előidézett meditatív állapot megerősíti a kérésünket.

Hogy hogyan, erről szól majd a következő bejegyzés.

Nácsa János, Pécs

Szólj hozzá!

Címkék: vonzás törvénye életközepi válság Címkék bevonzás Mentális Masszázs A titok

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalismasszazs.blog.hu/api/trackback/id/tr744708898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása